Tervezz reálisan!

Az alvás, pontosabban a felébredés komoly problémákat okoz nekem. Hajnalban bekapcsol az agyam, és elkezd pörögni. Annak ellenére, hogy nem aludtam ki még magam, felébredek. Ami krónikus kialvatlansághoz vezet. Állandóan szédelgek, és azon túl, hogy így élni nem kellemes, nem is túl hatékony: vagyis lassabban haladok a dolgaimmal. Az elmúlt hetekben kezdtem a napi tervezést bevezetni. Sok apró elintézendő van, rettenetesen nyomasztó! Sok olyat is beírtam, ami teljesen reálisnak látszott (hisz csak 5 perc...), és mégsem jutottam a végére. Mert itt egy kis csúszás, hol ott. Hiába nem tervezi be az ember, hogy benéz a FB, csak benéz. Rettenesen oda kell figyelni, hogy kiválasszuk azt, hogy mi a fontos. A tényleg fontos. Tegnapra, mára úgy terveztem, hogy tudom, EZ az elsődleges. Amíg nincs kész, nincs más. Már persze nem 100%-ban szó szerint értve. Van ilyen, hogy felhívni ezt-azt, de nem nagyobb falat. Kicsit alakítottam a tervezés kinézetén is, igenis számít ez is! (Vajon tudok-e mobilról ide képet tölteni?)

Huhh, de nehéz egy szálon haladni. Szóval, amit MUSZÁJ megcsinálni, beírom (felhívni az orvost), a többi teendő megy a todo listára. És beírtam 1 óra todo listát a tervezőbe. Abban az egy órában megcsináltam, amennyit megcsináltam. Így nem nyomasztó, mert a tervezőben csak 1 darab feladat szerepel. Amikor meg csinálom, veszem az elsőt és kész, a többit letojom. A másik újítás: a házimunka blokk. Több szempontból fontos. A múlt héten itt volt anyósom, komolyan, mindent megcsinált a mosáson kívül. Még így is túlhajszoltnak éreztem magam. A házimunkát mindig olyan esetlegesen végeztem. Amióta volt a tervezés, konkrétan sehogy, hisz be volt írva, hogy most ezt-azt csinálom, hát a porszívózás nem volt beírva. Mivel mi ADD-sek úgyis hajlamosak vagyunk a túlfókuszálásra, és nehéz abbahagyni valamit - és utána milyen rohadt szarul tudom érezni magam, mert mennyi mindent elhanyagoltam miatta..., nagyon jó saját magunkat időzítővel leállítani. Vissza a házimunkához: Nyitottam egy post it-et, amire felírom, ha valami eszembe jut, hogy időszerű lenne megcsinálni (például már nagyon kéne port törölni a nappaliban...) Minden órában egy negyed órát dedikáltam a házimunkának. Fogom a felső elemet a listáról és csinálom 15 percig. Akkor is, ha nem lesz kész. Akkor félbehagyom, és megyek vissza a következő feladathoz. Majd folytatom 45 prec múlva... És hogy a család is érezze a dolgok súlyát, az előszobában levő táblára is elkezdtem apró feladatokat felírni, pár perceseket. Mindenkinek 1 dolgot választani kell onnan. Nem én mondom meg, mit, szabad a vásár. Sok kicsi sokra megy alapon tegnap máris sok minden történt. (Ilyesmik: kimosni a mosdót, kisikálni a tusolót, felporszívózni a fürdőszobát. Még Dóri is lelkesen takarított :)) És hogy visszakanyarodjak az elejére: tegnap is, ma is az órára ébredtem, ahelyett, hogy már korábban magamtól kiestem volna az ágyból. Hogy ezért-e vagy sem? A jövő majd megmutatja. Egyelőre bizakodok :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tippek ADHD-soknak

Csempemosó

Jutalomkártyák gyerekeknek