Kezdődjön jól a napod és légy produktív!

Ha rossz kedved van, akkor kevésbé vagy hatékony.
Ha úgy indul a napod, hogy csörög a telefon, jönnek be az e-mail-ek, akkor nem tudsz terv szerint - hatékonyan haladni, mert csak REAGÁLSZ a bejövő, zavaró infókra.
Ne kezd a reggeled e-mail-ek olvasásával, mert a napod legproduktívabb részét pazarlod el a reakciókra... Csináld meg először az első pár legfontosabb to-do-t és csak utána térj át az e-mail-ekhez! Mert ha látod reggel, mennyi mindenre kéne reagálni, az agyad kiakad, és a hatékonyságod visszaesik: stresszel, függővé tesz, és az IQ-t 10 ponttal visszanyomja (jajj).
A tervezett munkával eltöltött idő sokkal hatékonyabb, mintha csak úgy csináljuk, ami beesik. Priorizáljunk: mi a fontos? Tényleg meg kell ezt csinálni?
Fókuszáljunk arra, amit csinálunk és zárjuk ki a zavaró tényezőket. A zavaró tényezők "hülyévé tesznek". - ó, hogy ez mennyire igaz, ezt nagyon ismerem :)))
Ebben nagy segítség: a rutinok (haha, kicsit nehéz 3 gyerek mellett, de igyekszik az ember :))
Hogy miért? A dolgokat automatikussá teszik. No, ez az, amit próbálok én bevezetni, szépen alakul a filofaxom, majd azt is mutatom!
Tehát olyan rendszert kell felállítani, ami tervezett és nem reaktív. Tervezz már előző este másnapra - fontos tanács, amit sosem sikerül megtartanom :)) A nap végén fejezd be a munkát! Jajj, de nehéz pedig néha azt mondani, hogy elég volt... Rakj rendet az asztalodon, mentsd el a file-jaidat, és írd össze, mit kell még holnap megcsinálni. Felírni a dolgokat segít abban is, hogy ne stresszelj rajtuk, és kellemes legyen az estéd.



(innen csemegéztem: http://www.bakadesuyo.com/2014/06/most-productive-people/)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tippek ADHD-soknak

Csempemosó

Jutalomkártyák gyerekeknek