Csomagolás, utazás gyerekkel

1. csinálj listát, mentsd el, legyen téli/nyári verzió
2. egyszerűsítsd, majd még jobban egyszerűsítsd. gondold végig, mi az, ami tényleg fontos? ha csak a nagymamához mentek, nem kell kis szoknyácska a gyereknek. mi az, amit több nap is fel lehet venni? (pl tréningnaci) abból vigyél egyet-kettőt. amúgy is, ha másnál alszol, ahol van mosógép, nem nagy cucc az egész család ruhatárát bedobni 2 naponta a mosógépbe. Ilyenkor 4 váltás ruha (beleértve azt is, ami rajtatok van!) bőven elegendó. 2 naponta mosol, 1 világos, 1 színes. A pakolt és felvett ruhák arányaira figyelj :) Elég, ha mindenkinek egy samponja van? Kell minden gyereknek másfajta fogkrém? Kell külön kézkrém? Éppen jó a testápolóval is bekenned a kezed.
Nagyobb gyereked még babakocsizik? Biztos nem bírod ki nélküle erre a rövid utazásra mégis? Szabj határt, mindenki 2 db alvóst hozhat, és annyi játékot, ami ebbe a dobozba/táskába befér. Vigyetek kis méretű játékokat :)
3. Mini cuccok. Vásárolj úti készletet, kicsi sampon, krémek. Vagy gyűjtsd össze az újságok reklámmintáit, és utazáskor abból csomagolj.
4. Hogyan, és mibe? Mi sokat utazunk, mert most épp külföldön élünk, gond volt ez, hogy senki sosem talált semmit. Nos, most már vettem szép nagy műanyag dobozokat, 3-at. Egy a felnőttek ruhájának, két kupacban el kell férni, egy a nagy gyerekeknek, egy a kicsinek. Az ő ruhái mellé megy még be a pelus (ezt sem biztos, hogy érdemes vinni, ha a célállomáson lehet venni is...), nesszeszer, stb. Így nincs szükség arra, hogy kipakoljunk egy szekrénybe, a saját dobozában mindenki megtalálja, ami kell neki. Ha gyakrabban utazunk, érdemes a nesszeszerben hagyni a készletet, ekkor a gyógyszerekkel, piperékkel nem kell foglalkozni, max a fogkefét dobja be az ember. Én az ilyen nesszeszert bent tárolom a ruhásszekrényben a bőrönd mellett.
Ezen kívül kisebb zacsikba pakolok, amiket ikeás zsákokba teszek, így a dobozok mellé szépen el lehet osztani a kocsi csomagterébe. A mi nagyon nagy helyet foglal: kabát, overáll, ezt berakom osanos féle zacsiba, rátérdelek, kipréselem közüle a levegőt, és megkötöm, ezáltal sokkal kisebb helyet foglal. Remel dugihelyek vannak még az ülések alatt. Ha a gyerekek még kicsik, az ő lábukhoz is lehet pakolni, de jól becsomagolva, mert összepiszkolják ki- és beszálláskor...
Vannak dolgok, amik az utastérbe kerülnek, ezeket érdemes már eleve külön pakolni, hogy ne a kocsiban válogassuk. Meg vannak olyanok is, amik nem kellenek az utastérbe, de kellhetnek útközben. Pl vécétörlő, cserepelus, ezt kiszálláskor ki lehet venni hátulról is, az ilyesmit is csomagoljuk külön.
5.  A lista - az én jelenlegimet feltöltöttem ide. Ezt indulás előtt átnézem, aktualizálom, pl beleírom, ha valakinek viszünk ajándékot, vagy akármi. Kinyomtatom és ahogy pakolom, pipálom. Igyekeztem úgy csoportosítani, hogy helyiségenként lehessen pakolni. A ruhákat a gyerekekre rá lehet bízni - már a sajátjukat.

Megjegyzések

  1. Jaj ez de jó. Én eddig mindig lusta voltam begépelni :)Ezért mindig újra írtam, illetve már nagyjából megy fejből (kéthetente utazunk hol anyóshoz, hol apuhoz). Szerintem a g. doksit a férjem okos telefonjával lehet szinkronizálni. Lassan én is akarok egy okos telefont és akkor már bevásárló listát sem papíron írnám magamnak :)

    VálaszTörlés
  2. Muzsi, nagyon belejöttél :)) Utazós listám nekem is évek óta van, de az autós pakolós ötletek jól jönnnek. Köszi!
    Boribon

    VálaszTörlés
  3. Mindig is hittem, hogy az örög a részletekben lakozik. Jelen esetben az elmentett listában:-). Én is mindig újraírom, pedig szinte mindig ugyanaz kell. NAgyjából hasonlóan szoktam.Bár mindig túl sok ruhát pakolok, mert mi van ha 1 hétig hideg van, és mi van ha 1 hétig 40 fok:-). Idén lehet, hogy kénytelen leszek 2-2 rövidgatya pólóval elindulni, ha be akarok pajszerolni 4 ember mellé 2 böhönc nagy kutyát is :-)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tippek ADHD-soknak

Csempemosó

Jutalomkártyák gyerekeknek