Heti takarítási terv

A Flylady féle 1 órás lakáskényeztetés egy kissé röhejesen hangzik, 1 óra alatt nem lehet kitakarítani, akárki, akármit mond... De 3 gyerek mellett 1 egész nap sem lehet kitakarítani. Amikor volt takarítónőm, ő átlagban 8 órát takarított, ezt reálisnak érzem most is a 130 nm-re. Csakhogy nekem nincs 8 munkaórám 1 napra, amit csak és kizárólag a takarítással tölthetnék. Ígyhát feldaraboltam a takarítási feladatokat. Korábban azzal próbálkoztam, hogy a lakást különböző területekre osztottam, ennek az lett az eredménye, hogy kimaradtak egyes részek. Nemrég olvastam Vida Rita könyvét a női időgazdálkodásról, és nagyon megfogott az a gondolat, hogy nem szabad egy napra túl sokfajta tevékenységet betervezni, helyette érdemes tömbösíteni. Igen, mondottam, pont ezt szoktam érezni, hogy még mosni is kell, meg takarítani, meg még ez, meg még az, aztán elfelejtem a felét. Ha tömbösítesz, tehermentesíted az agyadat, és nem hullasz atomjaidra. Arra az egy feladatra tudsz koncetrálni, amit csinálsz. Nem kell a kellékeket újra-és-újra elő és elpakolni, evvel időt is lehet spórolni. Najó, de ha nem fér bele egy napba, hogy tömbösítsek? Ekkor jött az ötlet: tevékenységenként! A legnagyobb falat a fürdőszobák kitakarítása, ez igazán hosszú időt igényel. Kivettem hát az alap takarításból, és kapott egy saját napot. A másik a portörlés, ez hamar megvan, úgyhogy ezt egy olyan napra tettem, amikor vásárolni megyek, vagyis kevesebb az időm.
Így néz ki hát a hetem:
HÉTFŐ: nagymosás. kb 7-8 adagot tudok kimosni. Mivel van szárítógépem, illetve párátlanítóm is a szárítóhelyiségbe, ebéd után már elkezdhetem a hajtogatást is, folyamatosan rohangálok föl-le a pincébe és ből. Estére a ruha nagyja a szekrényekben.
KEDD: menütervezés és bevásárlólista írás, bevásárlás. Délutáni pihenőben a maradék ruhák összehajtogatása. Innentől napokig nem gondolok a ruhákra. Portörlés.
SZERDA: porszívózás és felmosás.
CSÜTÖRTÖK: mosás második felvonás. Nyilván most nincs annyi, mint hétfőn, de min. 2 adagnak mennie kell: egy sötét és egy világos színesnek. Fürdőszobatakarítás. (2 is van belőlük)
PÉNTEK: Csak fél napom van, mert délután viszem a gyerekeket magyaroviba. Erre a napra jut mindenmás: halogatósok, papírszortírozás, táskapakolás. Amíg a gyerekek az oviban vannak, én megírom a második felét a menünek és bevásárolok.
SZOMBAT: családi nap
VASÁRNAP: a gyerekek elmennek valahova az apjukkal, én pedig kivasalok.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tippek ADHD-soknak

Csempemosó

Jutalomkártyák gyerekeknek