Hajtogatás

Még odahaza a mosásrendszer a következő volt: pincében a mosógép, ott mostam, szárítottam, majd ikeás zsákokban felvittem a földszintre a ruhákat, ott hajtogattam, vissza az ikeás zsákba, fel az emeletre. Öten vagyunk, három hálószoba között rohangáltam, mint az őrült. Mert ugye 5 felé hajtogatni az lehetetlen, nincs annyi hely, abban a körben, ahova az ember keze elér.





Namost itten Svájcban meg az a divat, hogy a lakásokban nincs mosógép, hanem szintén a pincében - többnyire közös, de nekünk szerencsénk van, és van saját! Meg is bolondulnék, ha a lakásban kellene gyűjtögetni a szennyest. Vagy mindenféle színt egyben mosnék - van ilyen ismerősöm, aki sötétet és világosat mos, és kész. Vettem viszont egy ikeás Antonius állványt, belevaló polcokkal, görgőt is szereltünk rá. Úgyhogy amikor megszáradt a ruha, akkor egyből úgy válogatom, hogy melyik kié. Plusz van egy "közös", oda megy minden olyan, ami nem valaki szobájába tart: vasalnivaló, törölközők, ágyneműk, stb. Ez azért többnyire nem fér bele egy ilyen kis dobozba, úgyhogy marad az ikeás zsák. Ha keveset mostam, akkor felviszek 1-1 dobozt, ami megtelt, csak azt hajtogatom, és csak beteszem a célszemély szobájába (ill kipakolom én), ha pedig nagymosás volt, gyorsan összegyűlt, akkor betolom az állványt a liftbe, és felhozom az egészet. Nagyon bevált így, utáltam, hogy keveregtek a ruhák, sok volt a kipakolási idő. Így viszont, hogy személyek szerint hajtogatok, van arra hely, hogy kategóriánként kupacoljak (pólók, nacik, bugyik, stb...), így pillanatok alatt el lehet pakolni.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tippek ADHD-soknak

Csempemosó

Jutalomkártyák gyerekeknek