Az én öko-háztartásom

upsz, találtam itt egy félkész, nem publikált bejegyzést, neszenektek :)
update: azóta sok rosszat olvastam a mosógolyóról, úgyhogy kivontam a forgalomból.

Mosás

Többnyire mosógolyót használok, olyan 70%-ban. Az átlagos koszt kiszedi, de a büdivel (izzadtság, füst) és az erős foltokkal nem bír el. A mosógolyó mellé semmit nem teszek, tehát semmi öblítő, vízlágyító, folttisztító. Ami van mindig a mosógépben, az a mágneses labda, ami nem tudom már hogyan, de lehet utánaolvasni, szóval nem engedi meg a vízkőnek, hogy kiváljon a vízből, ezáltal lágyítja a vizet. Amire nagyon oda kell figyelni, hogy hagyjuk mindig kiszáradni a labdákat, nekem a polifoam rész alatt szépen bepenészedett. A ruha utána semleges illatú, nem poshadt, és tiszta. Én úgy tudom, nem is szabad semmi kemikáliát mellé használni, de van, aki mosóparfümöt tesz öblítő helyett, és nem tapasztalt hatásromlást.
Amikor foltos (büdi) a ruha, akkor öko mosószert használok. Hacsak tehetem, ezeket áztatom, vagy előkezelem valami folttisztítóval (ez utóbbik nem mind ökok, de füvet, sarat én csak azokkal a kis sárga izékkel tudom kiszedni, dr vagy mr Beckman). Korábban tartottam a 60 fokos mosástól, meg ugye az nem is annyira öko, nade ha csak így jönnek ki a foltok, még mindig jobb, mint többször mosni. Tehát ez is egy válaogatási szempont, a foltosak külön mosást képeznek, és 60 fokon mosom. Ha mosószert használok, az előírtnál kevesebbet teszek a tartályba, viszont kb 1 ek-nyi mosószódát teszek hozzá. (Ha por, hozzáöntöm, ha folyékony, akkor az előmosás tartályába teszem.) Ilyenkor mindig használok por alakú öko folttisztítót is pluszban (biztos, ami biztos!) Ha nem volt érkezésem áztatni, akkor az előmosást programot is használom, ilyenkor muszáj por alakú mosószert használni. De azért jobb szeretem a folyékonyt.
Márkák: Folyékonyból a kedvencem az Ecover, Magyarországon kicsit borsos az ára, a DM-ben kapható főként. Németországban az Alnaturában veszem, de szerintem a DM, Müller szintén tartja. Olcsó és jó a Frosch mosószere, van belőle különböző textíliákra, és még előnye, hogy utántöltője is van (ezzel csökkentve ugye a szemét mennyiségét). Ennek viszont nem szeretem a szagát. Por alakúból Froscht használok, van színes, fehér is. A DM-ben vettem kis mosószeres műanyag dobozokat neki, ezek meg zacsiban kaphatók. Így, hogy áttértem az ökogolyóra, nagyon lassan fogy el a mosószer, igazán gazdaságos! Öblítő: Ecover, vagy Frosch, amit épp kapok, jó illatúak mind. Mosószóda Magyarországon bioboltokban, online ökos shopokban nagyon olcsón elérhető, kilós, fél kilós kiszerelésben. DM-ben is van, de ott drágább. Németországban a DM-ben veszem,
Folttisztító: Sodasan (por), Ecover (kencés)

Vízlágyítás
Legújabb szerzeményünk a szűrős tusoló. Már volt egy próbálkozásom, írtam is róla. Működni működött, de az egész egy vacak műanyag, 2x tört el... (Egyszer kicseréltettem, másodjára nem volt energiám, sok kidobott pénz :( ). Most egy jóval olcsóbbat vettünk :) A mosógép is kapott egy ilyen előszűrőt.

Mosogatás

A mosogatógépben is lakik egy mágneses golyó. Port használok bele, D
géptisztító
mosogatószer
mosogatópor



Takarítás
súroló tej (ciff)
wc tisztító
ecetes
felmosó

Egyéb
Wc papír, konyhai törlőkendő, zsepi
áramtalanítás

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tippek ADHD-soknak

Csempemosó

Jutalomkártyák gyerekeknek