Nagy remények, nagy kudarcok

Most, hogy elköltöztünk, nagy reményekkel vetettem bele magam újra a FlyLady programba. Ami itt pluszban a nyakamba szakadt az eddigiekhez képest: takarítás (eddig volt takarítónőm), minden főzés 4 emberre (a gyerekek itthon esznek), a legnagyobb itthoni tanítása délutánonként a magyar tananyagra, új holmik beszerzése, összarakása, berendezése, stb, és egyáltalán, a gyerekek sokkal többet vannak itthon = ergo kevesebb idő a háztartásra, és nagyon kupi és kosz. Szóval nehéz ügy. A takarítást először beosztottam napokra, helyiségek szerint, mert akárki akármit mond, nem lehet egy 130 nm-es lakást nem 1 óra, de egy nap alatt sem kitakarítani 3 gyerek mellett. Az van, hogy nem jutok sosem a végére. Napi rutin? Haha, nem fér bele a napba! És akkor hol van még mondjuk a zónázás. Hetente 2x el kell menjek bevásárolni, egyszerűen kicsi ahhoz a hűtő, hogy bepakoljak 1 heti alapanyagot. Mélyhűtőm nincs. De tervezek venni. Az egyiket hétvégére tettem, egyedül gyorsan elintézem. Amikor bevásárolni megyek, lényegében már főzni sem tudok délelőtt.
Na, a napirend, és hogy minek kéne beleférni. 6-kor kelek, fél 7-ig kávézom, netezek, és aztán ébresztem a családot, reggeli készülődés, szendvics, menjél már, stb. Kb 8-ra minden nyugis, én is felöltöztem, a kicsi is, a többiek elmentek, ekkor én reggelizem, a legkisebb ilyenkor még nem éhes, mondjuk fél 9 és indulhat a munkaidő. Napi átlag 1-2 mosást le kell zavarni. Egy forduló a pincében minimum fél óra, leviszem a szennyest, kiválogatom, a foltosakat folttisztítózom (ugye egyesével minden ruhadarabot meg kell tekintsek), leszedem az előző napi cuccot, kiválogatom emberek szerint - most ez nagyon bevált, nem hajtogatás után kell szaladgálni a pakoláskor, melyik kié, mindenki kap a szobájába egy dobozt, a nagyok el is pakolják, berakom a következő mosást, ill kiteregetek, ha van már mit. Ki és bepakolni a mosogatógépet, elpakolni a konyhát, szerintem ez is több, mint fél óra. Ebédfőzés - bonyolultságtól függően fél-2 óra. A mindennapos ebédfőzés örömére naponta 2x megy a mosogatógép, rengeteg idő. Közben elpakolok a földről, hogy bekapcsolhassam a porszívórobotot  - ennyi könnyítésem van :) És közben van egy gyerekem, aki kakil, éhes, szomjas, olvassak neki könyvet, adjak rá szandit, mert kimenne. Dél és fél 1 között megjönnek a nagyok, akkor ebédelünk, utána a kicsi elmegy aludni, a nagyok vagy pihizni, vagy vissza a suliba, ekkor iszok egy kávét, netezek, és készülök a nagyom tanítására, majd, ha itthon van, tanulunk is. És még nem hajtogattam, vasaltam, nem takarítottam semmit. Aztán felkel a kicsi, és többnyire 3 gyerekem van megint egyszerre, a konyha romokban, de mikor fogok port törölni? És még a játszóra/sétálni is el kellene menni. Hot spot? Szelektálás? Bárminek az átgondolása? Jajj, kellene havi menüt is tervezni, meg bevásárolólistát írni. Csak ne ugrálna mindenki a fejemen. Najó, mondjátok meg a tutit.

Megjegyzések

  1. Én most kísérletezem egy receptes-bevásárlós progival, hogy megkönnyítsem magamnak a menütervezést és a bevásárló lista írását. Ami kicsit macerássá teszi az egészet, hogy először be kell gépelni minden ételhez a hozzávalókat. Ha ez már megvan, akkor tulajdonképpen pár kattintás és kész a menü, meg a bevásárló lista.

    VálaszTörlés
  2. Még egy apróság: hot spot nálam délután kávézás közben van. Egy korty kávé-egy kis válogatás-kávékortyolás-válogatás-kávékortyolás-szemét kidobása-kávékortyolás-egy cucc elpakolása kész :)

    VálaszTörlés
  3. honnan lehet a progit beszerezni?
    hát én kávézás közben kávézok, az a nap élvezetes része, na nehogymár hotspotozzak :)

    VálaszTörlés
  4. http://www.shopncook.com/free.html
    erről a linkről, de sajna csak a próbaverzió ingyenes.
    sajna időközben nem nagyon használtam, szóval a hatékonyságáról nem tudok beszámolni.
    a reggeli kávézás közben én sem csinálok semmit, a délutáni bónuszkávét szoktam részletekben meginni. :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tippek ADHD-soknak

Csempemosó

Jutalomkártyák gyerekeknek